загрузка...
Класному керівнику

Класному керівнику (12)

Перелік справ, які повинен робити класний керівник
 

1. Діагностування учнів: опитування, анкетування, співбесіди, спостереження, контроль щоденників і класного журналу, визначення рівнів вихованості.

2. Планування виховної роботи.

3. Аналіз виховної діяльності в класі.

4. Ведення щоденника спостережень.

5. Відвідування учнів на дому.

6. Залучення учнів до громадської діяльності.

7. Проведення класних годин.

8. Підготовка до конкурсів, змагань, олімпіад.

9. Проведення свят, дискотек, репетицій до концертів.

10. Проведення батьківських зборів та індивідуальна робота з батьками.

11. Відвідування районних/міських заходів.

12. Засідання МО класних керівників.

13. Професійне навчання.

14. Підготовка звітної документації.

15. Участь у засіданні педрад.

16. Проведення екскурсій.

17. Підготовка і проведення зльотів і походів.

18. Організація роботи з чергування та прибирання території.

19. Взаємодія з вчителями-предметниками.

20. Організація дозвілля учнів через систему додаткової освіти.

21. Облік успішності, аналіз, організація допомоги та підтримки відстаючих учнів.

22. Персональна робота з важкими (педагогічно запущеними) учнями.

23. Відвідування уроків у конфліктних ситуаціях і взаємодія з початківцями вчителями.

24. Проведення роботи з профорієнтації учнів.

25. Організація творчої позакласної діяльності учнів.

26. Випуск настінних газет, ведення літопису класу.

27. Організація діяльності учнівського самоврядування.

28. Аналіз та вирішення конфліктних ситуацій.

29. Збір інформації для щомісячного заохочення учнів.

30. Складання плану на канікули і проведення канікулярних заходів.

31. Вивчення читацьких, музичних, художніх інтересів учнів.

32. Проведення класних спортивних змагань.

33. Підготовка до шкільних свят.

34. Річний звіт класного керівника.

35. Вивчення літератури по класному керівництву.

36. Підготовка виступу на педраді з проблем виховання.

37. Робота з активом класу.

38. Підготовка довідок та аналітичних матеріалів для адміністрації школи. 39. Вечірні телефонні бесіди з батьками.

40. Організація роботи в підшефному класі.

41. Контроль за дисципліною учнів (явка в школу, прогули, запізнення, зовнішній вигляд).

42. Організація медичного відстеження за станом здоров'я учнів (зір, нервова система, постава тощо).

43. Аналіз навчального навантаження, дозування домашніх завдань, контрольних робіт.

44. Взаємодія зі шкільним психологом при роботі з групою ризику.

 45. Участь у загальношкільних заходах.

46. Організація для батьків вечора-презентації досягнень учнів (на виставці досягнень представлені всі успіхи класу і кожного учня у найрізноманітніших напрямках: успіхи в спорті, газети, грамоти і дипломи, творчі роботи, описи вчинків і досягнень).

47. Організація вивчення історії малої батьківщини - історії своєї родини, людей які живуть поруч.

48. Організація підтримки і допомоги ветеранам, інвалідам, хворим дітям.

49. Цілорічна акція "Зелений світ" - вирощування рослин, догляд за тваринами.

50. Проведення ігрових днів: психологічні, пізнавальні, творчі, спортивні ігри.

Технологія проведення батьківських зборів

 
Батьківські збори проводяться в день, призначений адміністрацією школи як разова обов'язкова акція.

Є класні керівники, які забезпечують високу ступінь відвідуваності батьківських зборів, і це апріорі радує керівництво школи. І невтямки йому, що в основі такого масового охоплення нерідко лежить звичайний людський страх - класний керівник проявив себе як істота мстива і жорстока чи зумів залякати батьків каральними акціями щодо їх загалом беззахисних дітей або провів таку потужну систему організаційно-адміністративних заходів (запис у щоденнику, спеціальна записка, дзвінок додому), коли більшість батьків, вирішивши не зв'язуватися зі школою, готові угробити вечір і відсидіти на цій бездарній виставі.

У більшості випадків у батьків немає ні найменших підстав для присутності на батьківських зборах. Адже здається батько повинен мати досить високий ступінь мазохізму для того, щоб брати участь в тих екзекуціях, які, поза всяким психологізмом, закочує класний керівник, дріб'язково і нервово вимальовуються всі відомі йому негативні кроки і вчинки нещасної дитини.

Ще в новинку, коли батько запускає в школу першу дитину в перший клас, він - батько сподівається, що зможе рука об руку зі школою пройти всі одинадцять років спільного життя в інтересах учня, і нерідко в початковій школі таке вдається.

Робота одного вчителя в класі сприяє вивченню дітей, більшого знання про них, ніж в середній школі, але це тим не менше, як правило, не додає вчителю розуміння ролі і цінності батьківських зборів у педагогічній практиці.

По суті у вчителя не так вже й багато форм взаємодії з батьками: батьківські збори, індивідуальні бесіди в школі, відвідування вдома, до речі тільки з дозволу батьків, спільна діяльність.

На жаль, заради справедливості, варто констатувати, що значна частина батьків пасивна і не навчена займати не те, щоб активну, а й взагалі будь-яку виразну роль на батьківських зборах. І в цьому бачиться серйозна помилка адміністрації школи та педагогічного колективу. У деяких школах ще якось можуть спонукати на проведення педагогічної ради на тему "Батьківські збори як засіб педагогічної взаємодії батьків і школи", але на цьому так на довгі десятиліття будуть законсервовані і замруть всілякі спроби пристосувати вчителів, показати їм безцінну значимість цього педагогічного акта у всій педагогічної діяльності класного керівника.

Батьки діляться на кілька груп по своїй приналежності: можна повторити слова класика "ми не цікаві". Погану службу надає вчителю відсутність професійної цікавості.

Можна говорити про емпіричну формулу: чим більше я знаю про дитину і його родину, тим більше я можу бути йому корисною. Однак в умовах демократії змінюється характер взаємин і з учнем і з його родиною. Ми можемо розраховувати тільки на ту інформацію, яку нам готові дати, оскільки втручання в чуже життя, а тим більше використання приватної інформації на шкоду сім'ї та дитині в умовах демократії абсолютно недопустимі.

Як мотивувати батьків, щоб батьківські збори увійшли в його життя як потрібна і приємна необхідність ... Що, чому і як батько міг би бути корисним школі і як домогтися, щоб він захотів бути корисним, як вивести батька на батьківські збори з пасивної позиції: анкетування, батьківські доповіді та повідомлення, збори-свято зі столом і самодіяльністю і т.д.

Необхідна варіативність форм при проведенні батьківських зборів.

ПАСПОРТ КАБІНЕТУ

початкових класів     

Зав. кабінетом__________________________________________________

(прізвище,ім'я, по батькові)

 

1)           Прізвище, ім'я та по батькові зав. кабінетом________________________

2)           Клас, який відповідає за кабінет_______­­­­_______

3)           Загальна площа кабінету ___________________

4)           Число посадочних місць ___________________

5)     Прізвище та ініціали вчителів, які працюють у кабінеті  ____________________________________________

Урок

Дні тижня

 

 

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П'ятниця

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Опис майна та документації кабінету №

 

Найменування майна

Кількість

 

1

Стіл учителя

 

2

Стілець учителя

 

4

Парти двомісні

 

5

Стілець учнівський

 

6

Шафа

 

7

Дошка

 

8

Стіл комп’ютерний

 

9

Жалюзі

 

12

Стенд

 

13

Дзеркало

 

14

Підставки для квітів

 

 Тест на пристосовність

 

Якщо ви хочете побачити, збагнули ви навички, які роблять вас добре пристосовується, дайте відповідь, чи можна застосувати наступні твердження до вас, вважаючи бали:

Не підходить ніколи 0 очок

Іноді застосовується 1 очко

Зазвичай застосовується 2 очки

Завжди можна застосувати 3 очки

1. Коли я вперше стикаюся з проблемою і не знаю, як її вирішити, я сподіваюся, що рішення виникне саме собою.

2. Всі події в моєму житті відбуваються в свій час.

3.Я оптимістично дивлюся в майбутнє.

4. Коли хтось мене відкидає, я засмучуюся, але розумію, що це його право вирішувати.

5. Я відчуваю втрату від смерті близьких і друзів, але рано чи пізно смуток проходить, і я рухаюся далі - не намагаюся повернути те, чого не повернути.

6. Я відчуваю себе посвяченим ідеалам більшим, ніж я сам.

7. Коли я з кимось сперечаюся, я захищаю свою позицію, але я можу легко визнати правоту опонента.

8. Я голосую за людину, а не за партію.

9. Я витрачаю час на те, що вважаю гідним, навіть якщо це не популярно.

10. Я вважаюся гарним слухачем, я не перебиваю інших.

11. Якщо хтось вкладає багато почуття в захист чого-небудь, я вислухаю його, не спростовуючи.

12. Якщо мені доведеться вибирати між високооплачуваною, але явно нудною роботою і цікавою, але за яку платять удвічі менше, я виберу ту, що мені до душі.

13. Мій стиль спілкування з іншими людьми - надавати їм робити те, що вони хочуть, а не намагатися їх контролювати. Я втручаюся настільки рідко, наскільки можливо.

14. Мені легко довіряти іншим.

15.Я не схильний до хвилювання - падіння і злети діють на мене менше, ніж на інших людей.

16.Я вмію легко програвати, я кажу: «Це була гарна гра», а не «Я був не у формі».

17. Для мене не найголовніше бути правим у будь-якій ситуації.

18. Я відчуваю себе добре, граючи з дітьми, я легко входжу в їхній світ.

19. Я не дуже багато думаю про свій настрій.

20. Я легко можу відчути те, що відчуває інший. 21.Спокойние люди вселяють у мене впевненість, але і нервові не роблять мене нервовим.


Підсумковий рахунок: Оцініть ваші результати:

 

50 очок і більше  Ви надто легко пристосовується людина на високій стадії особистого зростання. Інші шукають у вас допомоги та консультацій. Ви цінуєте свою здатність зберігати спокій у важких положеннях і з готовністю приймають зміни. Ви пишаєтеся тим, що можете мирно вирішувати конфлікти.

30-40 очок Ви досить легко миритеся з викликами повсякденної ¬ невной життя, але вам можна було б ще попрацювати в цьому напрямку. Ви з тих людей, з якими другим легко, але, схоже, і у вас можуть бути приховані хвилювання і засмучення. Конфлікти засмучують вас, і ви підпадаєте під вплив людей з більш сильними емоціями, ніж у вас.

20-30 очок У вас є певні уявлення про правильну і неправильну поведінку і для вас важливо захистити свою думку: Робота над своїм особистим зростанням для вас не так важлива. Схоже, ви добре організовані і орієнтовані на обрану ціль. Якщо ви опинитеся в ситуації конфлікту чи змагання, то постараєтеся виявитися переможцем.

Менше 20 очок Ви потребуєте значній роботі над своїм самовідчуттям. У дитинстві батьки домінували над вами, тому ви боїтеся бути відкинутим і засмучений, коли з вами не погоджуються. У вас є свій підхід до всього, і ви не любите сюрпризів. Схоже, ви любите порядок у всьому, у вас багато прихованих заворушень, або ви, навпаки, дуже неорганізовані, сильно реагуєте на будь-які зовнішні події.

 

Сторінка 1 з 3
 
Виктор Новосад на сервере Стихи.ру
загрузка...
« Освітній портал »   2013 р.