загрузка...
Класному керівнику

Класному керівнику (12)

 Тест на увагу і пам'ять

 Уважно прочитайте (а краще попросіть кого-небудь прочитати вам) запропоновані нижче 10 слів. Потім відразу ж запишіть ті слова, які ви запам'ятали (в будь-якому порядку).           

Хліб, будинок, голка, річка, стіл, час, вікно, дощ, муха, книга.

Прочитайте слова ще раз і знову запишіть ті, які ви запам'ятали (і записані раніше, і нові). Повторюйте цю вправу до тих пір, поки не зможете правильно відтворити всі 10 слів. Через годину спробуйте знову відтворити слова вже без попереднього прочитання.

Інтерпретація: При нормально розвиненої короткочасної пам'яті з кожним прочитанням кількість правильно записаних слів має збільшуватися. Якщо до третього повторення ви правильно відтворили 9-10 слів, з пам'яттю у вас все в порядку. Якщо ви змогли записати всі слова вже після другого або навіть першого повторення - у вас відмінна пам'ять. Якщо ж після четвертого прочитання ви так і не запам'ятали всі слова, значить, деякі проблеми з пам'яттю все-таки існують. Якщо з першої спроби вам вдалося відтворити 8 або 9 слів, а з кожною наступною спробою - все менше і менше, в наявності підвищена стомлюваність або, можливо, забудькуватість і неуважність. Якщо у ваших записах зустрічаються слова, яких не було у зразку (особливо якщо вони повторюються в наступних спробах), то ваша проблема у неуважності, а не в поганій пам'яті. Кількість слів, відтворених за годину, говорить про те, наскільки добре розвинена ваша довготривала пам'ять.

 Смислова пам'ять.

Даний тест покликаний визначити рівень вашої смислової пам'яті, її обсяг і здатність до запам'ятовування текстів. Уважно прочитайте наступний текст 1 раз (або попросіть кого-небудь прочитати його вам вголос). Потім запишіть основний зміст тексту. Ви можете скорочувати пропозиції, головне, щоб при цьому не губився зміст. «Я виїхав верхи на коні (1), розраховуючи прибути на місце на дев'яту годину (2, 3). До цього часу всі дванадцять мисливців зберуться в сторожці (4, 5). Погода несподівано змінилася (6), почався холодний проливний дощ (7). Через чотири години шляху кінь почав спотикатися (8, 9). Раптом з трави випурхнуло сім куріпок (10, 11). Не зволікаючи ні секунди (12), я вистрілив з своєї рушниці (13). Кінь здригнувся (14). Впольованих птахів я підібрав (15). На зустріч з друзями-мисливцями я приїхав з видобутком (16)».

Інструкції

Числа в дужках позначають смислові одиниці або числа, які зустрічаються у тексті.
За відтворення кожній смисловій одиниці (1, 2, 5, б, 7, 9, 10, 13, 14, 15, 16) поставте собі 1 бал.
За відтворення кожного числа (3, 4, / 8, 11, 12) - 2 бали. Підрахуйте загальну суму балів.

Результати тесту

Якщо в підсумку ви набрали 17-21 бал, то рівень вашої смислової пам'яті дуже високий. Для вас не становить великої праці виділити основне в оповіданні співрозмовника, запам'ятати час і місце призначеної зустрічі або номер телефону. Якщо ваш результат - 8-16 балів, ваша смислова пам'ять розвинена добре. Ви можете відрізнити головну інформацію від другорядної і в загальних рисах зрозуміти, про що йде мова. 0-7 балів. Якщо така сума балів не пов'язана з тим, що ви втомилися або вас відволікли, рівень вашої смислової пам'яті дійсно невисокий. Вже через кілька хвилин після розмови ви не можете згадати, що вам говорили. Через забудькуватість ваші обіцянки часто залишаються невиконаними.

 

 Чи піддаєтеся ви навіюванню?

Чи легко Вас переконати, чи легко Ви підлягаєтеся навіянню, чи достатньо Ви оптимістичні — дізнатися про все це, вважаємо, Вам допоможе такий тест:

1. Після кожного нового повідомлення про будь-яку нову дієту або найраціональніший спосіб життя Ви:

а) відразу переглядаєте або навіть змінюєте свій спосіб життя, режим харчування;

б) задумуєтеся, що з цього може знадобитися і Вам;

в) ніколи не звертаєте на це уваги (на Вашу думку, людство і збереглося тому, що ніколи про це не задумувалося).

2. Якщо на Вашому обличчі висип чи Ви поранили обличчя під час гоління, Ви:

а) не виходите з дому, поки обличчя не заживе, бо Вам здається, що
якщо Ви вийдете в такому вигляді, всі звертатимуть на Вас увагу;

б) Ви намагаєтесь будь-яким чином приховати це, а якщо зустрічаєте кого-небудь із знайомих, відразу ж пояснюєте, що з Вами сталося;

в) Ви не будете звертати на це уваги, цікавість сторонніх Вас не турбує.

3. Якщо Ви відчули, що хтось іде за Вами і ледь не наступає Вам на п'яти, Ви:

а) прискорюєте крок;

б) Вам все одно, але з цікавості Ви оглядаєтеся і дивитеся, хто це.

4. Вам потрібно прийняти рішення, і Ви:

а) не говорите з іншими, тому що боїтеся одержати суперечні поради, які зіб'ють Вас;

б) шукаєте поради, але врешті-решт робите по-своєму;

в) слухаєте лише самого себе.

5. Ви трохи захворіли, проте не звертаєтеся до лікаря:

а) там багато хворих, які стануть розповідати про власні нездужання, а це Вас роздратовує;

б) у Вас просто немає для цього часу. Ви впевнені, що пройде само собою;

в) лікар може сказати Вам щось неприємне.

6. Якщо на новому місці роботи (навчання) всі раптово починають стверджувати, що Ви дуже симпатична людина, а на попередньому місці у Вас були проблеми в спілкуванні з людьми, то Ви думаєте, що:

а) нові колеги (студенти) праві, на старому місці Вас просто не розуміли;

б) вони менш вимогливі;

в) вони більш спокійні, філософськи до всього ставляться.

7. До театру, кіно Ви йдете відразу, як тільки зрозумієте, що герой про якого йдеться:

а) схожий на Вас, у нього такі самі проблеми і Вам цікаво, як він їх вирішить;

б) герой та обставини зовсім не схожі на Ваші, тому все це Вам цікаво, щоб порівняти з собою;

в) Ви дивитеся з однаковим задоволенням фільми, спектаклі, не порівнюючи героїв із собою.

8. Якщо стверджують, що останнім часом Ваша робота не поліпшується, то:

а) це сильно травмує Вас, Ви починаєте працювати ще гірше;

б) Ви самі не помічаєте такого спаду в роботі, тому вважаєте, що Вас хочуть збити з толку;

в) Ви самі намагаєтеся скласти рівень своєї роботи і зробити висновок, що хоча вона і небездоганна, але Ви працюєте з інтересом і не гірше за інших.

9. Якщо водій таксі подивиться на Вас з погано прихованою досадою, то Ви:

а) вирішите, що він, можливо, людина завжди всім незадоволена;

б) можливо, він дуже втомився;

в) вирішите, що Ви йому просто не сподобались.

10. Як тільки Ви згадуєте про Ваших бабусю і дідуся, з якими Ви не живете разом, або про своїх батьків, то:

а) Ви бачите розташування кімнат, предметів у їхньому домі;

б) Вам навіть інколи вчуваються їхні голоси;

в) Вам насамперед пригадується запах у їхньому домі, Ви його майже "відчуваєте".

Якщо Ваші відповіді склали передусім групу "а" і "б", то можна зазначити, що Ви достатньо спокійна, оптимістична людина, яка не позбавлена відповідного рівня самокритики. Ви здатні реагувати на зміни, проте спочатку старанно їх обдумуєте, обговорюєте. Ви піддаєтеся навіянню насамперед відносно тих речей, які найбільше Вас цікавлять.

Якщо у Ваших відповідях понад усе (або навіть усе) "в", то, мабуть, Ви надто самонадійні, часто буваєте впертим. Ви надто легковажно ставитеся до багатьох важливих речей.

 

 

 

 

 

Діагностика типових способів поведінки в конфліктних ситуаціях

(за допомогою тесту Томаса)

Інструкція. Для виявлення домінуючих стилів поведінки в конфліктній ситуації слід заповнити опитувальник, що складається з набору альтернативних суджень (а і б). У кожному випадку слід, уважно ознайомившись із ними, вибрати те, яке більше відповідає тому, як ви зазвичай дієте.

Опитувальник

1. а) інколи я дозволяю іншим узяти на себе відповідальність за вирішення питання, що викликає суперечку;

б) замість обговорення того, у чому наші позиції не збігаються, я стараюся звернути увагу на те, із чим ми обидва погоджуємося.

2. а) я стараюся знайти компромісне рішення;

б) я намагаюся владнати ситуацію з урахуванням інтересів іншої людини та моїх власних.

3. а) як правило, я наполегливо досягаю свого;

б) іноді я жертвую власними інтересами заради інтересів іншої людини.

4. а) я стараюся знайти компромісне рішення;

б) я стараюся не зачепити почуття іншої людини, не образити її.

5. а) залагоджуючи суперечливу ситуацію, я завжди намагаюся знайти підтримку у іншої людини;

б) я намагаюся зробити все, щоб уникнути марного напруження взаємин.

6. а) я прагну уникнути неприємностей для себе;

б) я стараюся добитися свого.

7. а) я стараюся відкласти вирішення суперечливого питання, з тим щоб у свій час вирішити його остаточно;

б) я вважаю за можливе поступитися в чомусь, щоб домогтися свого в іншому.

8. а) як правило, я наполегливо добиваюся свого;

б) насамперед я прагну виявити всі суперечливі питання та інтереси, які зачеплені.

9. а) вважаю, що не завжди варто хвилюватися через суперечки, що виникли;

б) я стараюся добитися свого.

10. а) я твердо прагну добитися свого;

б) я стараюся знайти компромісне рішення.

11. а) насамперед я прагну виявити всі суперечливі питання та зачеплені інтереси;

б) я намагаюся заспокоїти іншого і, передусім, зберегти наші стосунки.

12. а) часто я уникаю займати позицію, яка могла б викликати суперечку;

б) я даю змогу іншій людині в чомусь залишитися при своїй думці, якщо вона також іде назустріч мені.

13. а) я пропонує щось середнє;

б) я настоюю, щоб усе було зроблено по-моєму.

14. а) я повідомляю іншого про свою точку зору і запитую, що думає з цього приводу він;

б) я намагаюся показати іншому логіку та перевагу моєї позиції.

15. а) я намагаюся заспокоїти іншого і, передусім, зберегти наші стосунки;

б) я стараюся зробити все, щоб уникнути марного напруження взаємин.

16. а) я стараюся не зачепити почуттів іншої людини, не образити її;

б) як правило, я намагаюся переконати іншого в перевагах моєї позиції.

17. а) я стараюся добитися свого;

б) я стараюся зробити все, щоб уникнути марного напруження взаємин.

18. а) якщо для іншої людини це дуже важливо, я дозволю їй настояти на своєму;

б) я даю змогу іншій людині в чомусь залишитися при своїй думці, якщо вона також іде назустріч мені.

19. а) насамперед я прагну виявити всі суперечливі питання та зачеплені інтереси;

б) я стараюся відкласти вирішення суперечливого питання, з тим щоб у свій час вирішити його остаточно.

20. а) я пробую зразу подолати наші розбіжності;

б) я прагну знайти найкраще поєднання втрат і здобутків для нас обох.

21. а) я прагну бути уважним до інтересів та слів іншого;

б) я завжди схильний до прямого обговорення проблеми.

22. а) я намагаюся знайти середню позицію між моєю та тією, яку займає інша людина;

б) я відстоюю власну позицію.

23. а) як правило, я намагаюся вдовольнити бажання кожного з нас;

б) інколи я дозволяю іншим взяти на себе відповідальність за

вирішення питання, що викликає суперечку.

24. а) якщо для іншого його позиція дуже важлива, я стараюся піти йому на зустріч;

б) я намагаюся схилити іншу людину до компромісу.

25. а) я пробую переконати іншого у своїй правоті;

б) я намагаюся бути уважним до аргументів іншого, враховувати його позицію.

26. а) я пропоную, як правило, середню позицію;

б) я майже завжди намагаюся вдовольнити інтереси кожного з

нас.

27. а) як правило, я намагаюся уникати суперечок;

б) якщо для іншого його позиція дуже важлива, я стараюся піти йому на зустріч.

28. а) я стараюся добитися свого;

б) уладнуючи ситуацію, я зазвичай намагаюся знайти підтримку в іншого.

29. а) я пропоную середню позицію;

б) вважаю, що не завжди варто хвилюватися через суперечки.

30. а) я стараюся не зачепити почуття іншої людини, не образити її;

б) я завжди намагаюся зайняти таку позицію в суперечці, щоб ми

обоє досягли успіху.

Оброблення та інтерпретація даних.

В методиці розрізнюється п'ять можливих стилів поведінки особистості в конфліктній ситуації, а саме:

змагання — коли людина активно переслідує власну мету і намагається за будь-яку ціну задовольнити власні інтереси, ігноруючи мету та інтереси іншої людини;

співробітництво — коли партнери прагнуть знайти таке вирішення проблеми, за якого буде досягнута мета та вдоволені потреби кожного;

компроміс — коли партнери намагаються знайти задовільний баланс своїх інтересів та потреб;

уникнення — коли людина відмовляється від взаємодії, бачачи марність своїх зусиль або ж відкладаючи взаємодію до кращих часів;

пристосування — коли людина намагається створити умови для задоволення потреб партнером та досягнення ним своїх цілей.

Ключ до опитувальника:

змагання — За, 66, 8а, 96,10а, 136, 146,166, 17а, 226,25а, 28а;

співробітництво — 26,5а, 86,11 а, 14а, 19а, 20а, 216,23а, 266,286,306;

компроміс — 2-а, 4а, 76,106,126, ІЗа, 186, 206,22а, 246,26а, 29а;

уникнення — 1а, 56,7а, 9а, 12а, 156, 176,196,21а, 236,27а, 296;

пристосування — 1 б, 36,46, ба, 11 б, 15а, 16а, 18а, 24а, 256,276,30а.

Якщо обраний варіант відповіді збігається з ключем, то опитуваний отримує один бал. Потім знаходимо суму балів по кожному з можливих варіантів поведінки в конфліктній ситуації. Отримані кількісні показники порівнюються між собою для виявлення домінуючих тенденцій поведінки людини в конфліктній ситуації.

 

Діагностика емоційних бар'єрів у міжособистісному спілкуванні (за В. В. Бойко)

Інструкція. Читайте наведені нижче судження та відповідайте на них "так" або "ні".

Опитувальник

  1. Зазвичай у кінці робочого дня на моєму обличчі помітна втома.
  2. Буває, що при першому знайомстві емоції заважають мені справити більш сприятливий вплив на партнерів (розгублююся, бентежуся, замикаюся в собі або, навпаки, багато говорю, веду себе неприродно).
  3. У спілкуванні мені часто бракує емоційності, виразності.
  4. Мабуть, я здаюся оточуючим надмірно строгим.
  5. Я в принципі проти того, щоб демонструвати чемність, якщо цього не хочеться.
  6. Я зазвичай вмію приховати від інших спалахи емоцій.
  7. Часто у спілкуванні з іншими я продовжую думати про щось своє.
  8. Буває, що я хочу виразити іншому емоційну підтримку (увагу, співчуття, співпереживання), однак він цього не відчуває, не сприймає.
  9. Часто в моїх очах або у виразі мого обличчя помітна заклопотаність.
  10. У діловому спілкуванні я намагаюся приховати свої симпатії до партнерів.
  11. Усі мої неприємні переживання, як правило, "намальовані" на моєму обличчі.
  12. Якщо я захоплююся розмовою, то моя міміка стає надмірно красномовною, експресивною.
  13. Мабуть, я дещо емоційно скутий.
  14. Зазвичай я знаходжуся в стані нервової напруженості.
  15. Як правило, я відчуваю дискомфорт, коли доводиться обмінюватися потисками рук у діловій обстановці.
  16. Іноді близькі люди підказують мені: розслаб м'язи обличчя, не криви губи, не зморщуй обличчя тощо.
  17. Розмовляючи, я надмірно жестикулюю.
  18. В новій ситуації мені важко бути розкутим, природним.
  19. Мабуть, моє обличчя часто виражає сум або стурбованість, хоч на душі у мене спокійно.
  20. Мені важко дивитися в очі при спілкуванні з малознайомою людиною.
  21. Якщо я хочу, то завжди можу приховати ворожість до поганої людини.
  22. Мені часто буває чомусь весело без усякої причини.
  23. Мені дуже просто зобразити за власним бажанням або за проханням інших різні вирази обличчя: сум, радість, переляк, розпач тощо.
  24. Мені говорили, що мій погляд важко витримати.
  25. Мені щось заважає виявляти теплоту, симпатію людині, навіть якщо ці почуття до неї відчуваю.

Оброблення даних. Підведіть підсумки самооцінювання за допомогою запропонованого ключа (бал 1 за кожний збіг вашої відповіді з наведеним нижче ключем).

Невміння керувати емоціями, дозувати їх (відповіді "так" на запитання 1, 11, 16 та "ні" на запитання 6,21).

Неадекватний прояв емоцій (відповіді "так" на запитання 7, 12, 17, 22 та "ні" на запитання 2).

Негнучкість та невиразність емоцій (відповіді "так" на запитання 3,8,13,18 та "ні" на запитання 23).

Домінування негативних емоцій (відповіді "так" на запитання 4, 9, 14, 19, 24).

Небажання зближуватися з людьми на емоційній основі (відповіді "так" на запитання 5,10, 15,20, 25).

Інтерпретація даних. Підрахуйте загальну суму набраних вами балів. Вона може коливатися в межах 0-25. Чим більше балів, тим очевидніші ваші емоційні проблеми у повсякденному спілкуванні. Однак якщо ви набрали дуже мало балів (0-2), то це свідчить або про вашу нещирість у своїх відповідях, або про те, що ви надто погано знаєте себе. Якщо ви набрали не більше ніж 5 балів, то емоції, зазвичай, не заважають вам спілкуватися з іншими; 6-8 балів — у вас є деякі емоційні проблеми у повсякденному спілкуванні; 9-12 балів— свідчення того, що ваші "щоденні" емоції певною мірою ускладнюють взаємодію з людьми; 13 балів і більше — емоції шкодять встановленню контактів з ними, можливо, вам притаманні якісь дезорганізуючі реакції чи стани.

Зверніть увагу, чи немає у вас конкретних "перешкод" (це ті параметри, за якими ви набрали 3 і більше балів).

Діагностика потреби у спілкуванні (за Ю.Л. Орловим)

Інструкція: Відповідайте "так" або ні" на наведені нижче твердження.

Опитувальник

  1. Я отримую задоволення від участі в різних урочистостях.
  2. Я можу приглушити свої бажання, якщо вони суперечать бажанням моїх друзів.
  3. Мені приємно виявляти прихильність до когось.
  4. Я більше зосереджений на набутті впливу, ніж дружби.
  5. Я відчуваю, що по відношенню до моїх друзів у мене більше прав, ніж обов'язків.
  6. Коли я дізнаюся про успіхи свого друга, у мене чомусь погіршується настрій.
  7. Щоб бути задоволеним собою, я повинен комусь у чомусь допомогти.
  8. Мої турботи зникають, коли я опиняюся серед товаришів по роботі.
  9. Мої товариші мені трохи набридли.
  10. Коли я роблю погано роботу, присутність людей мене дратує.
  11. Притиснутий до стіни, я кажу лише ту частину правди, яка, на мою думку, не шкодить моїм друзям чи знайомим.
  12. У важкій ситуації я думаю не стільки про себе, скільки про близьку людину.
  13. Неприємності у друзів викликають у мене такий стан, що я можу захворіти.
  14. Мені приємно допомагати друзям, навіть якщо це завдасть мені значних клопотів.
  15. Із поваги до товариша я можу погодитися з його думкою, навіть якщо він неправий.
  16. Мені більше подобаються пригодницькі оповідання, ніж оповідання про кохання.
  17. Сцени насилля в кіно мені огидні.
  18. У стані самотності відчуваю тривогу і напруженість більше, ніколи я знаходжуся серед людей.
  19. Я вважаю, що основною радістю у житті є спілкування.
  20. Мені шкода покинутих собак та кішок.
  21. Я віддаю перевагу мати менше друзів, але більш близьких.
  22. Я люблю бувати серед друзів.
  23. Я довго переживаю сварки з близькими.
  24. У мене більше близьких людей, ніж у багатьох інших.
  25. У мені більший потяг до досягнень, ніж до дружби.
  26. Я більше довіряю власним інтуїції та уяві в погляді на людей, ніж судженням про них інших людей.
  27. Я надаю більшого значення матеріальному благополуччю та престижу, ніж радості спілкування з приємними мені людьми.
  28. Я співчуваю людям, у яких немає близьких друзів.
  29. Стосовно мене люди часто невдячні.
  30. Я люблю оповідання про безкорисливу дружбу та любов.
  31. Заради друга я можу пожертвувати всім.
  32. У дитинстві я входив до однієї "тісної" компанії.
  33. Якби я був журналістом, мені подобалось би писати про дружбу.

Оброблення та інтерпретація результатів. За кожну відповідь, що відповідає ключеві, нараховується один бал. Ключ:

Відповіді "так" на твердження 1, 2,7, 8, 11, 12,13, 14,17,18,19,20, 21,22,23,4,26,28, 30, 31, 32, 33.

Відповіді "ні" на твердження 3,4,5,6,9,10,15,16,25,27,29.

Визначається загальна сума балів. Чим вища оцінка, тим більша потреба у спілкуванні.

 
Виктор Новосад на сервере Стихи.ру
загрузка...
« Освітній портал »   2013 р.