загрузка...
Світова література

Світова література (107)

Світова література. 5 клас. Конспект уроку. Презентація.

Тема. Боротьба добра зі злом — головний конфлікт народної казки.Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок

Мета: допомогти учням усвідомити головний конфлікт народної

казки; ознайомити з роботою відомих збирачів народної

творчості, зокрема німецької; розвивати навички визначення головної думки, уміння самостійно працювати з підручником; розширювати учнівський кругозір; виховувати

прагнення робити добро, бажання до пізнання нового.

Обладнання: портрети братів Грімм, збірки казок, зібраних ними та іншими фольклористами; карта Європи, старої Німеччини,

краєвиди країни.

Теорія літератури: конфлікт, фольклорист, реальне та фантастичне.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

— «Сказка — ложь, да в ней — намек, добрым молодцам урок»,— стверджує російська народна мудрість. Хоч казки переважно призначені для дітей,

вони містять великі одвічні істини, закликають не лише дітей, а й дорослих

бути добрими та милосердними, працьовитими й кмітливими, активно боротися зі злом. Тому знайомство з людьми-фольклористами, які записували народні

казки, вивчали, доносили їх до людей, буде цікавим. Корисно також дізнатися,

яким же чином добро перемагає зло, що цьому сприяє, як цю проблему бачили

наші предки і як пропонували її розв’язувати.

II. Оголошення теми й мети уроку

Світова література. 5 клас. Конспект уроку. Презентація.

Тема. Ш. Перро. Казка «Попелюшка». Сюжет

Мета: ознайомити зі змістом твору; допомогти учням усвідомити

ідейно-художній зміст казки; розвивати навички виразного

читання, переказу основних епізодів казкової історії; виховувати на прикладі характеру головної героїні кращі людські

якості.

Обладнання: портрет письменника, збірка його казок, ілюстрації до твору.

Теорія літератури: літературна казка, герої твору (образи, персонажі).

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

— З давніх часів і до сьогодні люди мріяли про справедливість, про те, щоб

добро завжди винагороджувалося, а ті, у кого благородне серце, золоті руки

й світла, незлостива душа, мали в житті щастя. Ці мрії відображувалися в казках, і одна з них — казка французького письменника Ш. Перро «Попелюшка».

Напевно, ви знаєте її з дитинства, переглядали художні фільми та мультфільми. На уроці ми ознайомимося детально не лише із сюжетом казки, а й із її художніми особливостями.

II. Оголошення теми і мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

1. Евристична бесіда

Який твір називається літературною казкою?

Яких письменників-казкарів ви знаєте? Назвіть їхні твори.

Які ще, крім літературних, є казки? Наведіть приклади.

Світова література. 5 клас. Конспект уроку. Презентація.

Тема. Ш. Перро «Попелюшка». Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом

Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст та цінність твору, причини популярності сюжету про Попелюшку;

розвивати навички виділення основних епізодів, складання

плану, переказу казкових історій; виховувати працьовитість

і скромність, доброзичливість, уміння прощати.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору, різні видання

казки, мультфільми.

Теорія літератури: літературна казка, образи (персонажі, герої) твору.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

— Сподіваюся, ви отримали задоволення, прочитавши вдома ще раз казку

Шарля Перро «Попелюшка». Здається, така казкова історія ніколи не може набриднути, адже в ній є мотиви та проблеми, які завжди будуть актуальними

для кожного: незаслужені страждання і несправедливість, повага до працелюбства як високої людської чесноти; винагорода за важку працю; високі моральні

якості. Сьогодні ми спробуємо з’ясувати й проаналізувати як вдумливі читачі

секрети літературного успіху Шарля Перро, «хрещеного батька» європейської

літературної казки.

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

1. Переказ (і / або зачитування) улюблених епізодів казки «Попелюшка»

2. Презентація ілюстрацій

 

Світова література. 5 клас. Конспект уроку. Презентація.

Тема. Ш. Перро «Попелюшка». Ідея винагороди за людські чеснотита страждання

Мета: ознайомити учнів із пізнішими інтерпретаціями казки Шарля

Перро; учити порівнювати та відрізняти їх; розвивати навички

аналізу казки, уміння висловлювати власні думки з приводу

прочитаного; виховувати найкращі людські якості на прикладі позитивних героїв; прищеплювати любов до літератури.

Обладнання: портрети письменників, митців, які інтерпретували в мистецтві образ Попелюшки; ілюстрації до твору В. Конашевича,

Г. Доре, Н. Гольц, Г. Траугота й ін.

Теорія літератури: інтерпретація, версія, художній образ.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

— Краса буває різною. Зовнішня привабливість, звісно ж, відіграє важливу

роль у житті людини. Кому не хочеться бути красивим, привабливим і спілкуватися з таким самими людьми! А є ще краса внутрішня, що характеризує людину

добру, самовіддану, працьовиту, освічену, доброзичливу, увічливу. Необхідно

лише вміти побачити її. Підтвердженням цього є історія Попелюшки, майстерно

описана французьким письменником Шарлем Перро. Поміркуйте самі: принца

привабила незнайомка на балу не лише зовнішньою красою, чудовим убранням,

а ще й тим, як гарно вона танцювала, як привітно поставилася до гостей і як щедро

частувала своїх сестер, якою щирою та веселою вона була. Недаремно кажуть

Світова література. 5 клас. Конспект уроку. Презентація.

Тема. Ф. Тютчев «Я знаю в праосені пору…» Виразне читання вірша напам’ять

Мета: навчити розкривати глибинний зміст і красу поезії через її

виразне читання; розвивати навички виразного читання за

допомогою практичного опанування його елементів — інтонації, темпу, пауз, логічного наголосу; виховувати любов до природи та поезії, естетичні смаки.

Обладнання: портрет письменника, картини, репродукції, фотографії

із зображенням осінніх пейзажів; збірки поетів світу з віршами про осінь.

Теорія літератури: виразне читання, темп, інтонація, пауза, логічний наголос.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

— Чи замислювалися ви над тим, що звичайне слово може стати незвичайним залежно від того, з якою інтонацією його сказати, і навіть перетворитися

на протилежне за значенням? Хороше слово стане образливим («Ну ти і розумник!»), а образливе — лагідним, приємним («Дурнику мій!»). Тому неодмінно

слід звертати увагу не лише на те, що говориш, але й як говориш. Саме про таке

вміння й йтиметься на сьогоднішньому уроці.

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

1. Робота з таблицею

Заповніть таблицю, визначивши різні, за вашими спостереженнями, пори

 
Виктор Новосад на сервере Стихи.ру
загрузка...
« Освітній портал »   2013 р.